To nasz świat. Przyroda

Podręcznik
To nasz świat. Przyroda
Główne zalety podręcznika To nasz świat. Przyroda to zrozumiały język, przejrzysty układ stron i dopracowana szata graficzna. Podręcznik nie jest przeładowany treściami, a dopasowany do możliwości percepcyjnych dzieci. Zawiera dużo zadań praktycznych i projektów. To nowoczesny materiał dla współczesnego ucznia.
Numer dopuszczenia do użytku szkolnego w wykazie MEiN ‒ 1162/1/2023.
Multipodręczniki
Multipodręcznik (cyfrowa wersja podręcznika dla ucznia) jest wzbogacony o dodatkowe materiały: filmy (w jakości 4K, HD, SD), karty pracy oraz ćwiczenia interaktywne. Umożliwia wyświetlanie na ekranie pojedynczych zadań, powiększanie fragmentów tekstu, zdjęć i ilustracji oraz daje dostęp do wielu innych przydatnych funkcjonalności.
Multipodręcznik (cyfrowa wersja podręcznika dla nauczyciela)
Rozszerzona wersja multipodręcznika dla ucznia, z komentarzami metodycznymi, prezentacjami, odpowiedziami na pytania z podręcznika, dodatkowymi pomysłami oraz materiałami pomagającymi w prowadzeniu ciekawych lekcji.


Zeszyt ćwiczeń

Znajdują się w nim zarówno krótkie, proste zadania utrwalające zdobytą wiedzę (możliwe do wykonania na lekcji lub w domu), jak i zadania wymagające od ucznia aktywności, bardziej kreatywne i ćwiczące umiejętności (np. wykonanie opatrunku, przeprowadzenie obserwacji pogody, przygotowanie sałatki itp.).
Naszą koncepcję nauczania kontynuujemy w podręcznikach i zeszytach ćwiczeń do biologii i geografii dla klasy 5 (w przygotowaniu).




Sprawdź i wybierz serię
To nasz świat. Przyroda!

Jaka jest nasza serii do nauczania przyrody? Przede wszystkim praktyczna, przejrzysta i zrozumiała.
Podręcznik nie jest przeładowany i ma rozsądny dobór treści – zarówno jeśli chodzi o jej ilość, jak i przystępność. Traktuje uczniów z należną uwagą, także tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Seria To nasz świat. Przyroda powstała w oparciu o wiedzę edukatorów-praktyków i w ścisłej współpracy z nimi. Jest pełna doświadczeń, obserwacji i ćwiczeń praktycznych. Uwzględnia zróżnicowane potrzeby i preferencje nauczycieli. Daje im do ręki bardzo użyteczne narzędzia do przeprowadzenia ciekawej lekcji – różnorodne i nowoczesne materiały edukacyjne.
Przedstawimy to na przykładzie wybranych rozdziałów z podręcznika.
Autorzy podręcznika To nasz świat. Przyroda

Hanna Będkowska – nauczycielka biologii i przyrody
Z wykształcenia leśnik, z zamiłowania edukator. Entuzjastka zajęć poza murami szkoły oraz aktywizowania przedszkolaków, uczniów i studentów. Uczy przyrody i biologii w szkole podstawowej oraz w szkole terapeutycznej. Prowadzi także warsztaty przyrodnicze dla dzieci w edukacji domowej (Szkoła w Chmurze). Na jej lekcjach uczniowie obserwują, mierzą, liczą, porównują, doświadczają, eksperymentują, grają i dobrze się bawią. Współautorka przygotowanej dla MEiN rekomendacji programu i wyposażenia wzorcowej pracowni przyrody w szkołach podstawowych. Autorka wielu publikacji – scenariuszy lekcji, artykułów, zeszytów edukacyjnych, książek.

Piotr Kossobudzki-Kanar – nauczycielka biologii i chemii
Popularyzator nauki, z wykształcenia biolog molekularny. Uczy biologii i chemii w szkole podstawowej. Wcześniej był dziennikarzem naukowym piszącym m.in. do „Wiedzy i Życia”, „Przekroju” czy „National Geographic”.Tworzy wystawy interaktywne w centrach nauki – w tym w Centrum Nauki Kopernik, gdzie był wicedyrektorem ds. programu edukacyjnego. Jest współautorem przygotowanej dla MEiN rekomendacji programu i wyposażenia wzorcowej pracowni przyrody w szkołach podstawowych. Autor scenariuszy programu edukacyjnego dla dzieci N*Gen, który jest emitowany dla wielomilionowej widowni, m.in. w Kenii, Nigerii i Ugandzie.

Anna Karaś – nauczycielka geografii i tutorka II stopnia
Akredytację tutorską uzyskała w 2019 roku. Prowadzi w V LO w Gdańsku tutoring rozwojowy dla chętnych uczniów. Uczy w szkole trzech przedmiotów, ale tym głównym jest geografia. Jej motto w podejściu do uczniów brzmi: „każdy jest inny”, dlatego metody tutorskie dopasowuje indywidualnie do zainteresowań, temperamentu, możliwości i charakteru podopiecznego.

Piotr Malecha – nauczyciel chemii i doradca metodyczny
Doktor nauk chemicznych, wieloletni nauczyciel chemii w liceum, gimnazjum i szkole podstawowej, opiekun licznych laureatów i finalistów konkursów przedmiotowych. Doradca metodyczny – prowadził warsztaty z przygotowywania i przeprowadzania doświadczeń chemicznych dla nauczycieli i uczniów. Jest autorem zbiorów zadań maturalnych i gimnazjalnych z chemii, a także publikacji metodycznych drukowanych w „Gdyńskim Kwartalniku Oświatowym”. Jest ekspertem w Wydziale Egzaminów z Zakresu Kształcenia Ogólnego OKE w Gdańsku i koordynatorem egzaminu maturalnego z chemii.