Czy tu jest błąd?
Jesteś tego pewien, czy tylko ci się tak wydaje? To prawda czy fałsz? Masz rację, a może jednak się mylisz?
Błędy popełniane w trakcie nauki są czymś powszednim. A skąd się biorą? Najczęściej wynikają ze zderzenia nowych wiadomości, nieznanych pojęć i omawianych po raz pierwszy zagadnień z przyjmowaną za pewnik już utrwaloną wiedzą i wyrobionymi przekonaniami, które, mimo że często fałszywe, przez uczniów uważane są za obiektywnie prawdziwe. Czy takich błędów trzeba się bać albo traktować je jak porażkę? Nic podobnego. Warto wyciągać wnioski z pomyłek i budować na nich doświadczenie – bez błędów nie ma mowy o rozwoju.
Czy tu jest błąd? to zestawy zadań i pytań dla szkół podstawowych, które rozbudzają pasję badawczą, motywują do eksperymentowania, stawiania i sprawdzania hipotez, rozmów i wymiany doświadczeń, wyrabiają nawyk podejrzliwego podchodzenia do wyników i rozwiązań oraz uczą, jak sprawdzać samego siebie, żeby ustrzec się błędów.
Z materiałów Czy tu jest błąd? mogą bez ograniczeń korzystać nauczyciele, którzy na co dzień pracują z serią M+.
Zestaw nr 1
klasy 4–6
Zestaw nr 4
klasy 4–6
Zestaw nr 7
klasy 4–6
Zestaw nr 10
klasy 7–8
Zestaw nr 13
klasy 7–8
Zestaw nr 16
klasy 7–8
Zestaw nr 2
klasy 4–6
Zestaw nr 5
klasy 4–6
Zestaw nr 8
klasy 4–6
Zestaw nr 11
klasy 7–8
Zestaw nr 14
klasy 7–8
Zestaw nr 17
klasy 7–8
Zestaw nr 3
klasy 4–6
Zestaw nr 6
klasy 4–6
Zestaw nr 9
klasy 7–8
Zestaw nr 12
klasy 7–8
Zestaw nr 15
klasy 7–8