Czy tu jest błąd?

Jesteś tego pewien, czy tylko ci się tak wydaje? To prawda czy fałsz? Masz rację, a może jednak się mylisz?
Błędy popełniane w trakcie nauki są czymś powszednim. A skąd się biorą? Najczęściej wynikają ze zderzenia nowych wiadomości, nieznanych pojęć i omawianych po raz pierwszy zagadnień z przyjmowaną za pewnik już utrwaloną wiedzą i wyrobionymi przekonaniami, które, mimo że często fałszywe, przez uczniów uważane są za obiektywnie prawdziwe. Czy takich błędów trzeba się bać albo traktować je jak porażkę? Nic podobnego. Warto wyciągać wnioski z pomyłek i budować na nich doświadczenie – bez błędów nie ma mowy o rozwoju.
Czy tu jest błąd? to zestawy zadań i pytań dla szkół podstawowych, które rozbudzają pasję badawczą, motywują do eksperymentowania, stawiania i sprawdzania hipotez, rozmów i wymiany doświadczeń, wyrabiają nawyk podejrzliwego podchodzenia do wyników i rozwiązań oraz uczą, jak sprawdzać samego siebie, żeby ustrzec się błędów.
Z materiałów Czy tu jest błąd? mogą bez ograniczeń korzystać nauczyciele, którzy na co dzień pracują z serią M+.