O serii Między nami
Oto właśnie Między nami

Ilustracja z lewej strony jest częścią okładki podręcznika Między nami dla klasy 4. Dziewczynka i chłopiec stoją w otoczeniu baśniowych bohaterów. W centrum ilustracji znajduje się otwarta książka. Wylatują z niej litery, z których powstał cały półbaśniowy świat wokół dzieci.
Na podstawie tych dwóch ilustracji można wiele powiedzieć o tym, jaka jest seria Między nami.
Po pierwsze powstaje z myślą o przyszłości uczniów. Bo jeśli mają wyrosnąć na mądrych, szczęśliwych i odnoszących sukcesy ludzi, powinni polubić czytanie. Dlatego Między nami kształci i promuje nawyki czytelnicze, pokazując, że literatura jest atrakcyjna i wciągająca.
Po drugie dostosowuje się do możliwości i potrzeb uczniów – pozwala nabrać rozpędu na początku nauki, a potem stopniowo zwiększa stopień wtajemniczenia w zagadnienia literatury i języka. Pamięta o słabszych uczniach, ale w taki sposób, żeby mogli równać w górę.
Po trzecie jest przemyślana i dopracowana. Powstawała przez wiele lat i realizuje określony plan. Zmiany programowe są jedynie kolejnym etapem, przez który przechodzi. Wykorzystujemy go, żeby dopracować pomysły i wprowadzić ulepszenia. Ogromną rolę spełniają w tym nauczyciele dzielący się z nami swoimi uwagami. Bez nauczycieli pracujących z serią Między nami byłoby ona tylko jedną z propozycji. W ich rękach staje się narzędziem do realizacji najważniejszego zadania społecznego – edukacji dzieci i młodzieży.
Przewodnik po serii Między nami
W prezentowanym przewodniku znajdują się najważniejsze informacje o atutach naszych podręczników oraz zeszytów ćwiczeń, a także wiadomości o materiałach dodatkowych. Skupiliśmy się na klasach 4 i 7, ponieważ podręczniki do tych klas po trzyletnim okresie użytkowania podlegają wymianie w nadchodzącym roku szkolnym. Zapraszamy do zapoznania się z naszą serią.