Skuteczności gier i gamifikacji

Przez emocje do poznania, czyli o skuteczności gier
i gamifikacji w edukacji biologicznej

Prowadzący

Wojciech Glac

Doktor neurobiologii, wykładowca na kierunkach biologia, biologia medyczna, psychologia i kryminologia na Uniwersytecie Gdańskim. Popularyzator wiedzy o mózgu. Od wielu lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście. Jest laureatem nagrody Popularyzator Nauki przyznawanej przez Serwis Nauka w Polsce PAP oraz Nagrody Nauczyciel Roku dla najlepszych nauczycieli Uniwersytetu Gdańskiego.

Nikogo nie dziwi fakt, że dzieci poznają świat przez zabawę, w której emocje towarzyszące aktywności stanowią klucz do pamięci, uważności i poznania. Lecz gdy przychodzi do myślenia o edukacji szkolnej, emocje i zabawa bywają oceniane jako zbytek, a czasem wręcz przeszkoda w efektywnym uczeniu się. Tymczasem metody uczenia oparte na grach i strategia nauczania określana jako gamifikacja okazują się skuteczne nie tylko jako motywujące do uczenia, ale również jako stwarzające przestrzeń do zdobywania wiedzy i umiejętności. Podczas wykładu na przykładzie autorskich wdrożeń przedstawione zostały pomysły, zasady i efekty zastosowania w uczeniu biologii gier i grywalizacji.

Materiały tylko dla nauczycieli.
Zaloguj się jako klubowicz.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej
Wiadomość została wysłana do odpowiedniego działu.