Ratunku, rozmnażanie
Ratunku, rozmnażanie! – czyli jak na przyrodzie rozmawiać
o płci i ciąży
Prowadzący
Hanna Będkowska – nauczycielka biologii i przyrody
Z wykształcenia leśnik, z zamiłowania edukator. Entuzjastka zajęć poza murami szkoły oraz aktywizowania przedszkolaków, uczniów i studentów. Uczy przyrody i biologii w szkole podstawowej oraz w szkole terapeutycznej. Prowadzi także warsztaty przyrodnicze dla dzieci w edukacji domowej (Szkoła w Chmurze). Na jej lekcjach uczniowie obserwują, mierzą, liczą, porównują, doświadczają, eksperymentują, grają i dobrze się bawią. Współautorka przygotowanej dla MEiN rekomendacji programu i wyposażenia wzorcowej pracowni przyrody w szkołach podstawowych. Autorka wielu publikacji – scenariuszy lekcji, artykułów, zeszytów edukacyjnych, książek.
Piotr Kossobudzki-Kanar – nauczyciel biologii i chemii
Popularyzator nauki, z wykształcenia biolog molekularny. Uczy biologii i chemii w szkole podstawowej. Wcześniej był dziennikarzem naukowym piszącym m.in. do „Wiedzy i Życia”, „Przekroju” czy „National Geographic”. Tworzy wystawy interaktywne w centrach nauki – w tym w Centrum Nauki Kopernik, gdzie był wicedyrektorem ds. programu edukacyjnego. Jest współautorem przygotowanej dla MEiN rekomendacji programu i wyposażenia wzorcowej pracowni przyrody w szkołach podstawowych. Autor scenariuszy programu edukacyjnego dla dzieci N*Gen, który jest emitowany dla wielomilionowej widowni, m.in. w Kenii, Nigerii i Ugandzie.
Jak prowadzić lekcje przyrody poświęcone różnicom między płciami, dojrzewaniu i ciąży? O czym mówić, a o czym nie? Jak rozbroić kłopotliwe tematy i sytuacje? O tym wszystkim opowiedzieli autorzy podręcznika To nasz świat. Przyroda. Podzielili się doświadczeniami z lekcji na żywo
i online (edukacja domowa), w szkole tradycyjnej i terapeutycznej. Omówili rozdziały podręcznika poświęcone dojrzewaniu i rozmnażaniu człowieka. Odpowiedzieli też na wasze pytania – bez czerwienienia się i owijania w bawełnę.
Ebook – materiał z podręcznika To nasz świat. Przyroda – plik pdf