Dlaczego szkolna nauka biologii jest nieefektywna

Dlaczego szkolna nauka biologii jest nieefektywna?
Jak możemy to zmienić?

Prowadzący

Adam Zbyryt

Biolog, ornitolog, popularyzator nauki, autor książek przyrodniczych. Miłośnik emocjonalnego i intelektualnego życia zwierząt. Zawodowo związany z Wydziałem Biologii Uniwersytetu w Białymstoku. Specjalizuje się w czynnej ochronie ptaków opartej na naukowych podstawach. W każdy poniedziałek opowiada o przyrodzie w Radiu 357. Występuje
w serialu przyrodniczym Podglądacze przyrody. Laureat konkursu Popularyzator Nauki 2021. Prowadzi profil
na Facebooku „Adam Zbyryt – Człowiek z Puszczy”.

Centrum Informacji i Edukacji Ekologicznej w Gdańsku oraz Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe zaprosiły nauczycieli biologii i przyrody na webinar Dlaczego szkolna nauka biologii jest nieefektywna? Jak możemy to zmienić?.

Mimo niezwykle rozbudowanego i szczegółowego programu nauczania biologii – fascynującej nauki, z którą stykamy się każdego dnia – wiedza na jej temat jest bardzo ograniczona. Doskonałym przykładem jest choćby istnienie ogromnej rzeszy ludzi przeczących ewolucji, wadze Puszczy Białowieskiej jako bezcennego ekosystemu czy roli kotów w środowisku.

Jak nauczać, by fake newsy nie miały gruntu do szerzenia się, by nie poddawano w wątpliwość istnienia katastrofy klimatycznej? Wiele osób po latach od zakończenia szkoły potrafi nazwać podstawowe składowe komórki, ale nie zna najpospolitszych gatunków, które nas otaczają.
Z czego to wynika i jak można to zmienić?

Webinar zrealizowaliśmy dzięki dofinansowaniu ze środków Województwa Pomorskiego.

logo_wojewodztwo_pomorskie
Materiały tylko dla nauczycieli.
Zaloguj się jako klubowicz.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej
Wiadomość została wysłana do odpowiedniego działu.