Historia. Spotkania
Spotkania i szkolenia dla nauczycieli historii
Powstanie dwubiegunowej Europy
Wielobiegunowa lekcja historii z materiałami do podręcznika
z serii Ślady czasu GWO.
- Cyfrowe narzędzia wspomagające zapamiętywanie informacji.
- Drukowane pomoce wspierające rozwój umiejętności uczniów.
- Webquest i wirtualne zwiedzanie.
- Praktyczny podręcznik i zawsze aktualny multipodręcznik.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Zobacz poprzednie spotkania
Jak korzystać z serii Ślady czasu?
Materiały i narzędzia online przydatne w przygotowaniu
i przeprowadzeniu ciekawej lekcji historii.
- Gdzie znaleźć zasoby strony internetowej www.gwo.pl dla klubowiczów?
- Jak efektywnie korzystać z multipodręcznika w wersji dla nauczyciela?
- Prezentacja stron i aplikacji dla uczniów i nauczycieli.
- Porady i narzędzia dydaktyczne przydatne podczas prowadzenia lekcji historii.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Jak korzystać z serii Podróże w czasie?
Materiały i narzędzia online przydatne w przygotowaniu
i przeprowadzeniu ciekawej lekcji historii.
- Gdzie znaleźć zasoby strony internetowej www.gwo.pl dla klubowiczów?
- Jak efektywnie korzystać z multipodręcznika w wersji dla nauczyciela?
- Jak przekazać dostęp do multipodręczników uczniom i gdzie znajdują się multićwiczenia?
- Prezentacja stron i aplikacji dla uczniów i nauczycieli.
- Porady i narzędzia dydaktyczne przydatne podczas prowadzenia lekcji historii.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Kliknij w wypadku przemęczenia!
Narzędzia i pomoce dla nauczyciela w potrzebie (historia, szkoła średnia)
- Lekcja odwrócona, podręcznik, źródła, bo „dziś jestem w nastroju na nie…”.
- Filmy, podcasty, memy, kiedy na ostatnich lekcjach opadam z sił.
- Lekcja powtórzeniowa, quizy i karty pracy, gdy gardło odmawia posłuszeństwa.
- Prezentacje, bo mam niespodziewane zastępstwo.
- Goście specjalni: seria Ślady czasu GWO oraz ChatGPT!
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Wyjść poza schemat
Jak zmotywować ucznia zdemotywowanego.
Nieszablonowe lekcje historii w szkole średniej z pomocami GWO.
- Filmy do zadań specjalnych – animacja, dokument, fabuła, program telewizyjny, instruktaż.
- Gra na emocjach – grywalizacja tradycyjna i cyfrowa.
- Przez słuchawki do wiedzy historycznej – piosenka i podcast historyczny.
- Samodzielne odkrywanie historii – wirtualne zwiedzanie.
- Praca badawcza – projekt.
- Oskarżam lub bronię – historyczna debata oksfordzka.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Lekcja historii z pokoleniem alfa
Jak Ślady czasu wspierają nauczycieli i uczniów szkół średnich
- Krótka charakterystyka pokolenia alfa.
- Jakie narzędzia i metody przyjazne uczniom proponujemy nauczycielom.
- Przegląd aplikacji i zasobów dostępnych również dla uczniów.
- Seria Ślady czasu jako sprzymierzeniec młodzieży.
- Prezentacja podręcznika i wybranych elementów obudowy serii Ślady czasu.
Prowadząca: Magdalena Brzazgacz-Wichrowska
Przełom polityczny 1989 r.
Jak przeprowadzić trudną lekcję historii w szkole średniej
w ciekawy sposób
- Jak krok po kroku przygotować i przeprowadzić wybraną lekcję
z historii współczesnej. - Gdzie znaleźć ogólnodostępne materiały dla nauczycieli i uczniów.
- Jak zainteresować uczniów zagadnieniami z historii współczesnej.
- Jak łączyć metody tradycyjne z nowoczesnymi.
- Jak przeplatać treści dla poziomu podstawowego z zagadnieniami do matury.
- Prezentacja przykładowej lekcji i elementów obudowy serii Ślady czasu.
Każdy uczestnik otrzyma czasowy dostęp do scenariuszy lekcji, materiałów z obudowy tradycyjnej i multimedialnej, linki do ogólnodostępnych materiałów dla nauczycieli i uczniów oraz zaświadczenie o udziale w spotkaniu.
UWAGA! Nauczyciele biorący udział w szkoleniu dostaną również czasowy dostęp do nagrania wykładu prof. A. Dudka Schyłek epoki PRL.
System napoleoński w Europie
Jak przeprowadzić trudną lekcję w szkole średniej w ciekawy sposób
- Jak połączyć metody tradycyjnie i multimedialnie?
- Gdzie znaleźć wartościowe materiały do lekcji?
- Jak się sprawdza jeden podręcznik dla poziomu podstawowego i rozszerzonego jednocześnie?
- Prezentacja materiałów GWO na przykładzie wybranej lekcji z podręcznika Ślady czasu.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Lekcja historii – tradycyjna czy nowoczesna?
Przegląd materiałów dydaktycznych dla nauczycieli i uczniów ze szkół średnich
- Jak w serii Ślady czasu metody tradycyjne przeplatają się z nowoczesnymi.
- Gdzie znaleźć bezpłatne materiały GWO pomocne w przygotowaniu i przeprowadzeniu lekcji historii.
- Prezentacja serii Ślady czasu, która proponuje jeden podręcznik dla zakresów podstawowego i rozszerzonego.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Zaproś nas do swojej szkoły
Skontaktuj się z najbliższym przedstawicielem regionalnym. Z chęcią odwiedzi Twoją szkołę i w szczegółach przedstawi Ci ofertę.