Historia. Spotkania
Spotkania i szkolenia dla nauczycieli historii
Przełom polityczny 1989 r.
Jak przeprowadzić trudną lekcję historii w szkole średniej
w ciekawy sposób
- Jak krok po kroku przygotować i przeprowadzić wybraną lekcję
z historii współczesnej. - Gdzie znaleźć ogólnodostępne materiały dla nauczycieli i uczniów.
- Jak zainteresować uczniów zagadnieniami z historii współczesnej.
- Jak łączyć metody tradycyjne z nowoczesnymi.
- Jak przeplatać treści dla poziomu podstawowego z zagadnieniami do matury.
- Prezentacja przykładowej lekcji i elementów obudowy serii Ślady czasu.
Każdy uczestnik otrzyma czasowy dostęp do scenariuszy lekcji, materiałów z obudowy tradycyjnej i multimedialnej, linki do ogólnodostępnych materiałów dla nauczycieli i uczniów oraz zaświadczenie o udziale w spotkaniu.
UWAGA! Nauczyciele biorący udział w szkoleniu dostaną również czasowy dostęp do nagrania wykładu prof. A. Dudka Schyłek epoki PRL.
Zobacz poprzednie spotkania
Schyłek epoki PRL, czyli Polska dekady lat 80.
Od stanu wojennego do wyborów czerwcowych 1989 r.
- Konsekwencje stanu wojennego dla ewolucji ustroju PRL.
- Próby przezwyciężenia kryzysu społeczno-gospodarczego w latach 80.
- Sytuacja opozycji i Kościoła katolickiego w latach 80.
- Geneza, przebieg i konsekwencje obrad okrągłego stołu.
- Przełomowe znaczenie wyborów czerwcowych 1989 r.
Wykład poprowadzi prof. dr hab. Antoni Dudek, polski historyk, politolog i publicysta, profesor nauk humanistycznych, profesor zwyczajny Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, współautor podręcznika do historii z serii „Ślady czasu” GWO.
Lekcja historii – tradycyjna czy nowoczesna?
Przegląd materiałów dydaktycznych dla nauczycieli i uczniów ze szkół średnich
- Jak w serii Ślady czasu metody tradycyjne przeplatają się z nowoczesnymi.
- Gdzie znaleźć bezpłatne materiały GWO pomocne w przygotowaniu i przeprowadzeniu lekcji historii.
- Prezentacja serii Ślady czasu, która proponuje jeden podręcznik dla zakresów podstawowego i rozszerzonego.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Jak korzystać z serii Ślady czasu?
Materiały i narzędzia online przydatne w przygotowaniu
i przeprowadzeniu ciekawej lekcji historii.
- Gdzie znaleźć zasoby strony internetowej www.gwo.pl dla klubowiczów?
- Jak efektywnie korzystać z multipodręcznika w wersji dla nauczyciela?
- Prezentacja stron i aplikacji dla uczniów i nauczycieli.
- Porady i narzędzia dydaktyczne przydatne podczas prowadzenia lekcji historii.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Jak korzystać z serii Podróże w czasie?
Materiały i narzędzia online przydatne w przygotowaniu
i przeprowadzeniu ciekawej lekcji historii.
- Gdzie znaleźć zasoby strony internetowej www.gwo.pl dla klubowiczów?
- Jak efektywnie korzystać z multipodręcznika w wersji dla nauczyciela?
- Jak przekazać dostęp do multipodręczników uczniom i gdzie znajdują się multićwiczenia?
- Prezentacja stron i aplikacji dla uczniów i nauczycieli.
- Porady i narzędzia dydaktyczne przydatne podczas prowadzenia lekcji historii.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Polska Kazimierza Wielkiego
Sprawdzone sposoby na nowoczesną lekcję historii
- Jak zachęcać uczniów do nauki historii?
- Gdzie znaleźć wartościowe materiały do lekcji?
- Jak połączyć metody tradycyjnie i multimedialnie na lekcji historii?
- Pomysły na lekcję o Kazimierzu Wielkim na przykładzie obudowy podręcznika Podróże w czasie.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
System napoleoński w Europie
Jak przeprowadzić trudną lekcję w szkole średniej w ciekawy sposób
- Jak połączyć metody tradycyjnie i multimedialnie?
- Gdzie znaleźć wartościowe materiały do lekcji?
- Jak się sprawdza jeden podręcznik dla poziomu podstawowego i rozszerzonego jednocześnie?
- Prezentacja materiałów GWO na przykładzie wybranej lekcji z podręcznika Ślady czasu.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Pieśni ludowe – na co dzień czy od święta?
O konopielkach i innych kolędach wielkanocnych
- Zapoznamy się z podstawowymi informacjami dotyczącymi ustnej twórczości ludu.
- Powiemy, w jakich sytuacjach lud śpiewał swoje pieśni.
- Zajmiemy się ogólnym omówieniem poetyki pieśni ludowych.
- Opowiemy o wielkanocnym kolędowaniu, kolędach gospodarskich i symbolice kolęd.
- Przybliżymy sobie wiosenne kolędy młodzieżowe, na przykład konopielki.
Dr Ryszard Bieńkowski, polonista ze specjalizacją folklorysty zajmujący się poetyką pieśni ludowych. Wśród jego zainteresowań są także zwyczaje i obrzędy ludowe.
Życie kobiet w czasach wczesnonowożytnych
Córki, matki, wdowy, wiedźmy…
- Kobiety a religia, kultura, polityka
- Małżeństwo, miłość, seks, antykoncepcja
- Edukacja dziewcząt i kobiety pracujące
- Polowanie na czarownice
prof. Jacek Wijaczka z Wydziału Nauk Historycznych Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, autorytet w dziedzinie historii polowań na czarownice, autor m.in. książek Czarownicom żyć nie dopuścisz Procesy
o czary w Polsce w XVII-XVIII wieku czy Kościół wobec czarów
w Rzeczypospolitej w XVI-XVIII wieku (na tle europejskim). czy Czarownicom żyć nie dopuścisz. Procesy o czary w Polsce w XVII–XVIII wieku. Prof. Wijaczka jest również współautorem podręcznika GWO z serii Ślady czasu dla liceum i technikum.
Podróże w czasie – seria na miarę XXI wieku
Spotkanie dla nauczycieli szukających dobrych, sprawdzonych rozwiązań na angażującą lekcję historii
- Gdzie znaleźć wartościowe ogólnodostępne programy i zasoby dla uczniów i nauczycieli.
- Jak pracować z multipodręcznikiem w wersji dla nauczyciela.
- Jakimi materiałami dydaktycznymi dysponują nauczyciele wybierający serię GWO.
- Prezentacja podręczników z serii Podróże w czasie.
Lekcja historii w XXI wieku – wygoda czy wyzwanie?
Jak efektywnie pracować na lekcjach historii w szkole ponadpodstawowej z serią Ślady czasu GWO
- Z jakich pomocy dydaktycznych mogą skorzystać nauczyciele, a z jakich uczniowie i gdzie te materiały znaleźć.
- Jak łączyć tradycyjne metody nauczania z nowoczesnymi.
- Dlaczego podręczniki łączące poziom podstawowym i rozszerzony są lepsze?
- Czym jest i jak działa multipodręcznik w wersji dla nauczyciela.
- Prezentacja podręczników z serii Ślady czasu.
Zaproś nas do swojej szkoły
Skontaktuj się z najbliższym przedstawicielem regionalnym. Z chęcią odwiedzi Twoją szkołę i w szczegółach przedstawi Ci ofertę.