Historia. Spotkania
Spotkania i szkolenia dla nauczycieli historii
Polska krwawi. Polska walczy. Jak żyło się pod okupacją 1939–1945
- Kto w 1939 r. napadł na Polskę, czyli krótka charakterystyka okupacji niemieckiej, sowieckiej, litewskiej i słowackiej.
- Bohaterowie i szmalcownicy: jak okupacja wpłynęła na morale ludności cywilnej i żołnierzy.
- Relacje Polaków z Ukraińcami i Żydami.
- Życie codzienne pod okupacją w mieście i na wsi.
Wykład poprowadzi prof. dr hab. Andrzej Chwalba, historyk i eseista, profesor nauk humanistycznych, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego specjalizujący się w historii XIX wieku, historii relacji polsko-rosyjskich, historii najnowszej Polski i dziejach Krakowa. Autor szeregu książek historycznych, w tym podręcznika GWO z serii Ślady czasu. Najnowsza publikacja autorstwa profesora to Polska krwawi. Polska walczy. Jak żyło się pod okupacją 1939–1945.
Zobacz poprzednie spotkania
Polska krwawi. Polska walczy. Jak żyło się pod okupacją 1939–1945
- Kto w 1939 r. napadł na Polskę, czyli krótka charakterystyka okupacji niemieckiej, sowieckiej, litewskiej i słowackiej.
- Bohaterowie i szmalcownicy: jak okupacja wpłynęła na morale ludności cywilnej i żołnierzy.
- Relacje Polaków z Ukraińcami i Żydami.
- Życie codzienne pod okupacją w mieście i na wsi.
Wykład poprowadzi prof. dr hab. Andrzej Chwalba, historyk i eseista, profesor nauk humanistycznych, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego specjalizujący się w historii XIX wieku, historii relacji polsko-rosyjskich, historii najnowszej Polski i dziejach Krakowa. Autor szeregu książek historycznych, w tym podręcznika GWO z serii Ślady czasu. Najnowsza publikacja autorstwa profesora to Polska krwawi. Polska walczy. Jak żyło się pod okupacją 1939–1945.
Jak seria „Ślady czasu” radzi sobie z kolejną modyfikacją podstawy programowej?
Prezentacja podręcznika, stron i aplikacji dostępnych dla uczniów
i nauczycieli
- Jak seria „Ślady czasu” radzi sobie z kolejną modyfikacją podstawy programowej?
- Gdzie znaleźć zasoby strony internetowej www.gwo.pl dla klubowiczów?
- Prezentacja stron i aplikacji dostępnych dla uczniów i nauczycieli.
- Jak efektywnie korzystać z multipodręcznika w wersji dla nauczyciela?
- Porady i narzędzia dydaktyczne przydatne podczas prowadzenia lekcji historii.
Wykład poprowadzi prof. dr hab. Antoni Dudek, polski historyk, politolog i publicysta, profesor nauk humanistycznych, profesor zwyczajny Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, współautor podręcznika do historii z serii Ślady czasu GWO.
Narodziny III Rzeczypospolitej
Wykład dla nauczycieli historii ze szkół podstawowych i średnich
- Znaczenie obrad okrągłego stołu, wyborów czerwcowych i powstania rządu Mazowieckiego dla pokojowego przebiegu transformacji ustrojowej w Polsce.
- Początek prozachodniej reorientacji polskiej polityki zagranicznej.
- Plan Balcerowicza i reforma samorządowa jako fundamenty reform wewnętrznych na drodze od PRL do III RP.
- Powszechne wybory prezydenckie (1990) i demokratyczne wybory do Sejmu (1991) jako symbole gorzkiego sukcesu narodzin III RP.
Wykład poprowadzi prof. dr hab. Antoni Dudek, polski historyk, politolog i publicysta, profesor nauk humanistycznych, profesor zwyczajny Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, współautor podręcznika do historii z serii Ślady czasu GWO.
Powstanie dwubiegunowej Europy
Wielobiegunowa lekcja historii z materiałami do podręcznika
z serii Ślady czasu GWO.
- Cyfrowe narzędzia wspomagające zapamiętywanie informacji.
- Drukowane pomoce wspierające rozwój umiejętności uczniów.
- Webquest i wirtualne zwiedzanie.
- Praktyczny podręcznik i zawsze aktualny multipodręcznik.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Jak korzystać z serii Ślady czasu?
Materiały i narzędzia online przydatne w przygotowaniu
i przeprowadzeniu ciekawej lekcji historii.
- Gdzie znaleźć zasoby strony internetowej www.gwo.pl dla klubowiczów?
- Jak efektywnie korzystać z multipodręcznika w wersji dla nauczyciela?
- Prezentacja stron i aplikacji dla uczniów i nauczycieli.
- Porady i narzędzia dydaktyczne przydatne podczas prowadzenia lekcji historii.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Jak korzystać z serii Podróże w czasie?
Materiały i narzędzia online przydatne w przygotowaniu
i przeprowadzeniu ciekawej lekcji historii.
- Gdzie znaleźć zasoby strony internetowej www.gwo.pl dla klubowiczów?
- Jak efektywnie korzystać z multipodręcznika w wersji dla nauczyciela?
- Jak przekazać dostęp do multipodręczników uczniom i gdzie znajdują się multićwiczenia?
- Prezentacja stron i aplikacji dla uczniów i nauczycieli.
- Porady i narzędzia dydaktyczne przydatne podczas prowadzenia lekcji historii.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Kliknij w wypadku przemęczenia!
Narzędzia i pomoce dla nauczyciela w potrzebie (historia, szkoła średnia)
- Lekcja odwrócona, podręcznik, źródła, bo „dziś jestem w nastroju na nie…”.
- Filmy, podcasty, memy, kiedy na ostatnich lekcjach opadam z sił.
- Lekcja powtórzeniowa, quizy i karty pracy, gdy gardło odmawia posłuszeństwa.
- Prezentacje, bo mam niespodziewane zastępstwo.
- Goście specjalni: seria Ślady czasu GWO oraz ChatGPT!
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Wyjść poza schemat
Jak zmotywować ucznia zdemotywowanego.
Nieszablonowe lekcje historii w szkole średniej z pomocami GWO.
- Filmy do zadań specjalnych – animacja, dokument, fabuła, program telewizyjny, instruktaż.
- Gra na emocjach – grywalizacja tradycyjna i cyfrowa.
- Przez słuchawki do wiedzy historycznej – piosenka i podcast historyczny.
- Samodzielne odkrywanie historii – wirtualne zwiedzanie.
- Praca badawcza – projekt.
- Oskarżam lub bronię – historyczna debata oksfordzka.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Lekcja historii z pokoleniem alfa
Jak Ślady czasu wspierają nauczycieli i uczniów szkół średnich
- Krótka charakterystyka pokolenia alfa.
- Jakie narzędzia i metody przyjazne uczniom proponujemy nauczycielom.
- Przegląd aplikacji i zasobów dostępnych również dla uczniów.
- Seria Ślady czasu jako sprzymierzeniec młodzieży.
- Prezentacja podręcznika i wybranych elementów obudowy serii Ślady czasu.
Prowadząca: Magdalena Brzazgacz-Wichrowska
Przełom polityczny 1989 r.
Jak przeprowadzić trudną lekcję historii w szkole średniej
w ciekawy sposób
- Jak krok po kroku przygotować i przeprowadzić wybraną lekcję
z historii współczesnej. - Gdzie znaleźć ogólnodostępne materiały dla nauczycieli i uczniów.
- Jak zainteresować uczniów zagadnieniami z historii współczesnej.
- Jak łączyć metody tradycyjne z nowoczesnymi.
- Jak przeplatać treści dla poziomu podstawowego z zagadnieniami do matury.
- Prezentacja przykładowej lekcji i elementów obudowy serii Ślady czasu.
Każdy uczestnik otrzyma czasowy dostęp do scenariuszy lekcji, materiałów z obudowy tradycyjnej i multimedialnej, linki do ogólnodostępnych materiałów dla nauczycieli i uczniów oraz zaświadczenie o udziale w spotkaniu.
UWAGA! Nauczyciele biorący udział w szkoleniu dostaną również czasowy dostęp do nagrania wykładu prof. A. Dudka Schyłek epoki PRL.
System napoleoński w Europie
Jak przeprowadzić trudną lekcję w szkole średniej w ciekawy sposób
- Jak połączyć metody tradycyjnie i multimedialnie?
- Gdzie znaleźć wartościowe materiały do lekcji?
- Jak się sprawdza jeden podręcznik dla poziomu podstawowego i rozszerzonego jednocześnie?
- Prezentacja materiałów GWO na przykładzie wybranej lekcji z podręcznika Ślady czasu.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Lekcja historii – tradycyjna czy nowoczesna?
Przegląd materiałów dydaktycznych dla nauczycieli i uczniów ze szkół średnich
- Jak w serii Ślady czasu metody tradycyjne przeplatają się z nowoczesnymi.
- Gdzie znaleźć bezpłatne materiały GWO pomocne w przygotowaniu i przeprowadzeniu lekcji historii.
- Prezentacja serii Ślady czasu, która proponuje jeden podręcznik dla zakresów podstawowego i rozszerzonego.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Zaproś nas do swojej szkoły
Skontaktuj się z najbliższym przedstawicielem regionalnym. Z chęcią odwiedzi Twoją szkołę i w szczegółach przedstawi Ci ofertę.