Bloksy

Bloksy

Kto narysuje tukana, dłoń z winogronem, kraba, saksofon albo jabłko? Tylko ci, którzy poprawnie wykonają wszystkie polecenia.

Bloksy to zestawy kart pracy dla uczniów klas 1–6, które pomagają w powtórce i utrwaleniu wiadomości ze wszystkich działów podręczników. Karty dostępne są w dwóch wersjach, dlatego z powodzeniem można je wykorzystać do przeprowadzenia sprawdzianu lub kartkówki. Bloksy sprawdzą się także na zastępstwach, kółku przedmiotowym oraz zajęciach wyrównawczych.

Z materiałów umieszczonych na stronie mogą korzystać bez ograniczeń nauczyciele, którzy na co dzień pracują z M+.

Klasa 1 (edukacja wczesnoszkolna)


Odejmowanie w zakresie 20


Porównywanie liczb


Proste obliczenia pieniężne


Rozpoznawanie figur


Uzupełnianie luki z trzema kolejnymi liczbami do 100


Zadania z krótką treścią


Dni tygodnia. Miesiące


Dodawanie w zakresie 20


Dodawanie i odejmowanie typu:
56 + 20 = …, 42 − 20 = …


Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, zadania z treścią


Dodawanie i odejmowanie
w zakresie 10


Dodawanie w zakresie 10


Dodawanie w zakresie 20


Działania typu: 24 + 3 = …, 36 + 2 = … oraz 46 + 4 = …


Działania typu: 27 − 5 = …,
38 − 3 = …, 40 − 7 = …


Mierzenie długości. Litry


O 1 więcej, o 2 mniej


Odejmowanie w zakresie 10


Odejmowanie w zakresie 20


Zegar wskazówkowy

Klasa 2 (edukacja wczesnoszkolna)


Kalendarz i czas


Mierzenie długości


Odczytywanie godzin na zegarach


Tabliczka mnożenia 2, 3, 4


Tabliczka mnożenia 5, 6


Tabliczka mnożenia 7, 8, 9, 10


Zadania z krótką treścią /
o ile więcej, o ile mniej


Znaki rzymskie


Dodawanie i odejmowanie
w zakresie 100 bez przekraczania progu


Dodawanie i odejmowanie
w zakresie 100 z przekraczaniem progu


Działania na większych liczbach
typu 410+20


Dzielenie


Ćwiczenia w dzieleniu


Dodawanie w zakresie 20
(z przekraczaniem progu)


Działania typu: 23 − 7 = …,
56 − 9 = …


Działania typu: 26 + 7 = …,
37 + 4 = …


Odejmowanie w zakresie 20
(z przekraczaniem progu)


Porównywanie liczb


Tabliczka mnożenia


Zadania rachunkowe i tekstowe

Klasa 3 (edukacja wczesnoszkolna)


Tabliczka mnożenia w zakresie 100


Dzielenie w zakresie 100


Obliczenia związane z czasem


Zadania z krótką treścią / o ile więcej, o ile mniej


Zapisywanie słownie liczb
w zakresie tysiąca


Długość odcinka. Obwody figur



Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100

 
Cztery działania na liczbach

 


Dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100


Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 (działania typu 8 + 7 – 6 + 9 = )


Dodawanie liczb dwucyfrowych
z przekraczaniem 100


Działania na dużych liczbach


Działania z przekraczaniem 100


Mierzenie długości.
Jednostki długości


Mnożenie i dzielenie liczb dwucyfrowych przez jednocyfrową


Mnożenie i dzielenie.
Zadania tekstowe


Oś liczbowa


Tabliczka mnożenia
w zakresie do 100


Ważenie. Jednostki masy


Złote i grosze. Obliczenia pieniężne

Klasa 4

Liczby i działania
wersja A

Liczby i działania
wersja B

Systemy zapisywania liczb
wersja A

Systemy zapisywania liczb
wersja B

Działania pisemne
wersja A

Działania pisemne
wersja B

Figury geometryczne
wersja A

Figury geometryczne
wersja B

Ułamki zwykłe
wersja A

Ułamki zwykłe
wersja B

Ułamki dziesiętne
wersja A

Ułamki dziesiętne
wersja B

Pola figur
wersja A

Pola figur
wersja B

Prostopadłościany i sześciany
wersja A

Prostopadłościany i sześciany
wersja B

Klasa 5

Liczby i działania
wersja A

Liczby i działania
wersja B

Własności liczb naturalnych
wersja A

Własności liczb naturalnych
wersja B

Ułamki zwykłe
wersja A

Ułamki zwykłe
wersja B

Figury na płaszczyźnie
wersja A

Figury na płaszczyźnie
wersja B

Ułamki dziesiętne
wersja A

Ułamki dziesiętne
wersja B

Pola figur
wersja A

Pola figur
wersja B

Objętość figury
wersja A

Objętość figury
wersja B

Liczby całkowite
wersja A

Liczby całkowite
wersja B

Klasa 6

Liczby naturalne i ułamki
wersja A

Liczby naturalne i ułamki
wersja B

Figury na płaszczyźnie
wersja A

Figury na płaszczyźnie
wersja B

Liczby na co dzień
wersja A

Liczby na co dzień
wersja B

Droga, prędkość, czas
wersja A

Droga, prędkość, czas
wersja B

Pola wielokątów
wersja A

Pola wielokątów
wersja B

Procenty
wersja A

Procenty
wersja B

Liczby całkowite i ujemne
wersja A

Liczby całkowite i ujemne
wersja B

Wyrażenia algebraiczne i równania
wersja A

Wyrażenia algebraiczne i równania
wersja B

Figury przestrzenne
wersja A

Figury przestrzenne
wersja B

Autorką części kart pracy z cyklu Bloksy jest Weronika Figurska-Zięba – nauczycielka matematyki z powołania i pasji. Absolwentka wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego o specjalizacji nauczycielskiej. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych z zakresu neurodydaktyki – by jeszcze lepiej rozumieć potrzeby uczniów. Autorka aktywna w mediach społecznościowych, gdzie chętnie dzieli się pomysłami na ciekawe lekcje matematyki.

Materiały dla zalogowanych klubowiczów, których uczniowie pracują z podręcznikami GWO.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej
Wiadomość została wysłana do odpowiedniego działu.