Zrozumieć mózg. Dr Glac przedstawia
Zrozumieć mózg
Dr Wojciech Glac przedstawia
Wojciech Glac to doktor neurobiologii i wykładowca na Uniwersytecie Gdańskim, gdzie prowadzi zajęcia na kierunkach biologia, biologia medyczna, psychologia oraz kryminologia. Jest znanym popularyzatorem wiedzy o mózgu, a jego działalność edukacyjna jest szeroko ceniona. Dowodem tego są liczne nagrody, w tym prestiżowy tytuł Popularyzatora Nauki przyznawany przez Serwis Nauka w Polsce PAP oraz Nagroda Nauczyciel Roku dla najlepszych pedagogów Uniwersytetu Gdańskiego.
Dr Glac od wielu lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście, promując zrozumienie funkcjonowania mózgu wśród szerokiej publiczności. Pasja do nauczania i innowacyjne podejście do edukacji biologicznej sprawiają, że jego wykłady cieszą się ogromnym zainteresowaniem.
Zapraszamy do zapoznania się z wykładami dr. Glaca, które przygotowaliśmy dla nauczycieli biologii i przyrody.
Przez emocje do poznania, czyli o skuteczności gier i gamifikacji w edukacji biologicznej
Nikogo nie dziwi fakt, że dzieci poznają świat przez zabawę, w której emocje towarzyszące aktywności stanowią klucz do pamięci, uważności i poznania. Lecz gdy przychodzi do myślenia o edukacji szkolnej, emocje i zabawa bywają oceniane jako zbytek, a czasem wręcz przeszkoda w efektywnym uczeniu się. Tymczasem metody uczenia oparte na grach i strategia nauczania określana jako gamifikacja okazują się skuteczne nie tylko jako motywujące do uczenia, ale również jako stwarzające przestrzeń do zdobywania wiedzy i umiejętności. Podczas wykładu na przykładzie autorskich wdrożeń przedstawione zostały pomysły, zasady i efekty zastosowania
w uczeniu biologii gier i grywalizacji.
U.M.I.E.M., czyli jak i kiedy uczy się mózg – każdy nauczyciel powinien to wiedzieć!
U.M.I.E.M. – pod każdą z tych liter został ukryty proces niezbędny do skutecznej nauki. Uruchomienie każdego z nich w mózgu ucznia spowoduje, że nauka stanie się efektywna i ułatwiona tak, jak tylko jest to możliwe. Jak tego można dokonać? Podczas wykładu zostały przedstawione zagadnienia teoretyczne oraz praktyczne sposoby, przydatne w codziennej pracy z uczniami.
Jak to jest zrobione? Mózg!
Lekcja o mózgu dla kogoś, kogo mózg daleki jest jeszcze od dojrzałości, wydaje się przedsięwzięciem niezwykle trudnym. Ale tylko pozornie. Wykorzystując to, co mózg lubi najbardziej, czyli działanie, można pokazać mózg jako doskonałe centrum dowodzenia ciałem z różnymi częściami odpowiedzialnymi za różne procesy: czuwanie i sen, koordynację pracy ciała, emocje, ruch, intelekt itd. Wykład to pokaz tego, jak można przeprowadzić lekcje o mózgu i jego funkcjach poprzez budowę papierowego modelu mózgu i jego komunikacji z ciałem.
Wojciech Glac w sposób ciekawy i intrygujący popularyzuje wiedzę o niezwykłym organie, jakim jest mózg. Zachęcamy do zapoznania się z wybranymi wystąpieniami dr. Glaca.
Mózg zakochany w stresie
Czy mózg ma płeć?
Jak grać w szkole, aby w mózgu wszystko grało?
Infekcja
Zagraj (także z uczniami) w planszową grę kooperacyjną stworzoną przez dr. Glaca, która uczy mechanizmów działania układu odpornościowego. Zasady gry oraz rozgrywka dość wiernie oddają funkcje poszczególnych leukocytów, a także przebieg odpowiedzi układu odpornościowego na infekcję wirusową.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z działalnością Wojciecha Glaca oraz do uczestnictwa w jego inspirujących wykładach i warsztatach!
Jak to jest zrobione? Mózg!
Lekcja o mózgu dla kogoś, kogo mózg daleki jest jeszcze od dojrzałości, wydaje się przedsięwzięciem niezwykle trudnym. Ale tylko pozornie. Wykorzystując to, co mózg lubi najbardziej, czyli działanie, można pokazać mózg jako doskonałe centrum dowodzenia ciałem z różnymi częściami odpowiedzialnymi za różne procesy: czuwanie i sen, koordynację pracy ciała, emocje, ruch, intelekt itd. Wykład to pokaz tego, jak można przeprowadzić lekcje o mózgu i jego funkcjach poprzez budowę papierowego modelu mózgu i jego komunikacji z ciałem.