Szkolenia i wykłady

Szkolenia i wykłady

Nowoczesna biologia GWO
Konsultacje dla nauczycieli

Fake newsy i dezinformacja – jak uczyć o nich na lekcjach biologii
i przyrody

Prowadzący: Aleksandra i Piotr Stanisławscy

Jak skutecznie uczyć
o współczesnych zmianach środowiska przyrodniczego?

Prowadzący: dr Dawid Weisbrodt

O skuteczności gier i gamifikacji
w edukacji biologicznej

Prowadzący: dr Wojciech Glac

U.M.I.E.M., czyli jak i kiedy uczy się mózg

Prowadzący: dr Wojciech Glac

Jak to jest zrobione? Mózg!

Prowadzący: dr Wojciech Glac

Jak przygotować ciekawą lekcję przyrodniczą w terenie?

Prowadzący: Adam Zbyryt

Dlaczego szkolna nauka biologii jest nieefektywna?
Jak możemy to zmienić?

Prowadzący: Adam Zbyryt

Ewolucja świata roślin od jednokomórkowej sinicy do stumetrowej sekwoi

Prowadzący: dr hab. Piotr Rutkowski

Jak pracować z uczniem z SPE
na lekcjach przyrody i biologii?

Prowadząca: Agata Michalak

Jak skutecznie motywować uczniów z SPE do nauki przyrody
i biologii?

Prowadząca: Agata Michalak

Wprowadzenie do myślenia wizualnego i sketchnotingu

Prowadząca: Agata Baj

Cofające się lodowce – zmiany klimatyczne i ich wpływ
na środowisko naturalne

Prowadzący: prof. Ireneusz Sobota

Ratunku, rozmnażanie! – czyli jak na przyrodzie rozmawiać o płci
i ciąży

Prowadzący: Hanna Będkowska,
Piotr Kossobudzki-Kanar

Wspieramy Ukrainę!

Uczeń – uchodźca z Ukrainy
Przyjęcie i pomoc w pierwszych dniach pobytu w szkole

Prowadząca: Aleksandra Schild

Adaptacja w klasie
Budowanie zespołu klasowego
w duchu różnorodności

Prowadząca: Hanna Wąż

Budowanie poczucia bezpieczeństwa
Wsparcie, motywacja, przydatne metody i techniki

Prowadząca: Marta Siwak

Chcesz być na bieżąco?

Z chęcią powiadomimy Cię o ciekawych wydarzeniach lub nowościach. Wypełnij Kartę nauczyciela, aby otrzymywać nasz newsletter.

Zaproszenie do współpracy!

Masz ciekawy pomysł na szkolenie z zakresu przyrody lub biologii? Chętnie się z nim zapoznamy. Zapraszamy do przesyłania ofert pod adresem e-mail mszczepanski@gwo.pl.

Oferta powinna zawierać:

  • krótki opis pomysłu z uwzględnieniem dotyczącego go przedmiotu i poziomu edukacyjnego,
  • dane autora: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz ewentualną informację o dotychczas przygotowanych szkoleniach.

Nie udało Ci się wziąć udziału w webinarze lub coś Ci umknęło w jego trakcie?
Nie szkodzi – obejrzyj nagranie!

Ebook – materiał z podręcznika To nasz świat. Przyroda

Zapisy wkrótce

Webinar dla nauczycieli biologii, geografii i przyrody
Jak skutecznie uczyć o współczesnych zmianach środowiska przyrodniczego?

Prelekcja była odpowiedzią na apel szerokiego grona specjalistów z różnych dziedzin, podkreślających konieczność podjęcia szybkich działań edukacyjnych mających na celu zwiększenie świadomości zagrożeń, które niesie narastający kryzys środowiskowy. Olbrzymia skala obecnie obserwowanych zmian środowiska stała się przyczynkiem do wydzielenia nowej epoki geologicznej – antropocenu. Współcześnie próżno szukać na Ziemi ekosystemu, który nie nosi piętna oddziaływania człowieka. Wedle wielu badaczy skutki tych zaburzeń będą mieć olbrzymi wpływ na globalne procesy gospodarcze i społeczne. Jednak w powszechnym mniemaniu problem obecnych zmian środowiska nie jest jednoznaczny. Wobec takiego stanu rzeczy wielu nauczycieli i uczniów zadaje sobie pytania:

  • Czy obecne ocieplenie to chwilowa anomalia czy może początek globalnej katastrofy?
  • Jak obecna skala zmiany klimatu prezentuje się na tle zmian klimatycznych w poprzednich epokach geologicznych?
  • Czy współczesne wymieranie gatunków zagraża także naszej cywilizacji czy też jest wymysłem nadwrażliwych ekologów, hamujących jej rozwój?

Źródłem owych wątpliwości są dość częste w środkach masowego przekazu postawy negujące konsensus naukowy w sprawie antropogenicznych przyczyn współczesnej zmiany klimatu i innych zagrożeń, które niesie dalsza degradacja środowiska przyrodniczego. Webinar był odpowiedzią na bardzo skromną reprezentację zagadnień związanych z współczesną katastrofą ekologiczną
w programach nauczania przedmiotów przyrodniczych. Jeszcze mniej mówi się w polskich szkołach o tym, w jaki sposób te kwestie rzutują i rzutować będą na nasz kraj.

Dawid Weisbrodt

Geograf, doktor nauk biologicznych w zakresie ekologii. Od kilkunastu lat związany z edukacją przyrodniczą, którą z równym zapałem krzewi zarówno wśród uczniów i studentów, jak
i słuchaczy uniwersytetu trzeciego wieku. Pomysłodawca i wykonawca szeregu projektów i działań związanych z ochroną przyrody. Na świat najchętniej spogląda przy użyciu mikroskopu, lornetki
i wizjera aparatu fotograficznego, z którym praktycznie się nie rozstaje.

Organizatorzy:

Webinar realizujemy dzięki dofinansowaniu ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.

Materiały tylko dla nauczycieli.
Zaloguj się jako klubowicz.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej
Wiadomość została wysłana do odpowiedniego działu.