Gry z plusem
Gry z plusem
Nauka jest zdecydowanie bardziej efektywna, kiedy można z niej czerpać radość. Chyba nikogo nie trzeba o tym przekonywać. Właśnie dlatego zapraszamy uczniów do zabawy z matematyką w tle.
Przygotowaliśmy dla nich różne gry ćwiczeniowe, logiczne, edukacyjne, strategiczne i geometryczne, dzięki którym powtórzą i utrwalą podstawowe umiejętności, odkryją w sobie chęć do samodzielnej nauki, rozwiną wyobraźnię przestrzenną, wyćwiczą umiejętność logicznego myślenia i nauczą się planowania strategicznego.
1, 2, 3, gramy!
Sześciokątna krzyżówka liczbowa
Gra rozwija i doskonali rachunki pamięciowe. Jednocześnie kształci umiejętność myślenia strategicznego, a zwłaszcza dzielenia zadania na etapy i dostrzegania zależności między podanymi informacjami.
Zadaniem gracza jest umiejętne przesuwanie liczb po diagramie krzyżówki, rozkładając je na składniki tak, aby spełniły warunki we wskazanych liniach. Z każdym etapem poziom trudności krzyżówki rośnie, stawiając graczowi coraz więcej warunków do spełnienia.
Grę wykorzystaj w:
- klasie 4, tematy: Rachunki pamięciowe – dodawanie
i odejmowanie, Rachunki pamięciowe – mnożenie i dzielenie, - klasie 5, tematy: Dodawanie i odejmowanie w pamięci, Mnożenie i dzielenie w pamięci,
- klasie 6, temat Rachunki pamięciowe na liczbach naturalnych.
Połącz kropki
Gra wprowadza w zagadnienia geometrii i rozwija wyobraźnię geometryczną.
Zadaniem gracza jest odwzorowywanie figur poprzez przesuwanie punktów będących końcami odcinków na planszy punktowej. Kolejne poziomy wprowadzają dodatkowe utrudnienia, które ograniczają możliwość manewrów odcinkami
i doprowadzają do odkrywania prawidłowości pozwalających na rozwiązanie zadania.
Grę wykorzystaj w:
- klasie 4, tematy: Proste, półproste, odcinki; Wielokąty,
- klasie 5, temat Wielokąty,
- klasie 6, tematy: Proste i odcinki, Czworokąty i inne wielokąty.
Matematyczne węże
Gra doskonali umiejętność porządkowania liczb rosnąco
i malejąco. Kształci również umiejętność logicznego myślenia
i budowania strategii oraz analizowania kilku informacji jednocześnie.
Każdy z poziomów gry polega na rysowaniu matematycznych węży, czyli malejących lub rosnących ciągów kolejnych liczb naturalnych. Na planszy podane są liczby będące początkami lub końcami węży oraz miejsca, przez które muszą one przechodzić. Zadaniem gracza jest utworzenie węży, które spełnią określone warunki.
Grę wykorzystaj w:
- klasie 4, tematy: Oś liczbowa, Porównywanie liczb naturalnych
- klasie 5, temat Zapisywanie i porównywanie liczb.
Geometryczne dodawanie
Gra kształci wyobraźnię geometryczną oraz umiejętność rozpoznawania wielokątów.
Gra polega na wypełnieniu układanki geometrycznej na planszy tak, aby w każdej kolumnie liczba wierzchołków wszystkich figur była równa liczbie wierzchołków figury przypisanej do tej kolumny.
Grę wykorzystaj w:
- klasie 4, temat Wielokąty,
- klasie 5, temat Wielokąty.
Układanie brył
Gra doskonale kształci wyobraźnię przestrzenną oraz buduje intuicję do określania wielkości (objętości) figury przestrzennej.
Na każdym etapie model figury przestrzennej należy wypełnić mniejszymi jej fragmentami, które są zbudowane z jednakowych kostek sześciennych. Fragmenty te można obracać we wszystkich kierunkach.
Grę wykorzystaj w:
- klasie 4, temat Opis prostopadłościanu,
- klasie 5, temat Objętość figury,
- klasie 6, tematy: Prostopadłościany i sześciany, Graniastosłupy proste.
Wspólnicy sum
Gra rozwija i doskonali rachunki pamięciowe. Jednocześnie kształci umiejętność myślenia strategicznego, a zwłaszcza dzielenia zadania na etapy i dostrzegania zależności między podanymi informacjami.
Na każdym etapie gry przedstawiony jest schemat blokowy zbudowany z prostokątów i kwadratów, w które należy wpisać wszystkie podane liczby tak, aby uzyskać wskazane sumy. Prostokąty nachodzą na siebie, tworząc części wspólne, narzucając w ten sposób rozmieszczenia podanych liczb.
Grę wykorzystaj w:
- klasie 4, temat Czytanie tekstów. Analizowanie informacji,
- klasie 5, temat Dodawanie i odejmowanie w pamięci.
Wszystkie gry pochodzą z Coolmath Games.com. Platformy gamingowej, której twórcy wierzą, że nauce zawsze powinna towarzyszyć dobra zabawa.