Edukacja wczesnoszkolna Oferta dla zerówek
Dobre strony serii
Przeznaczona dla dzieci z klas 0. Książki można także wykorzystać do pracy z dziećmi młodszymi chętnymi do nauki albo uczniami z klas 1–3, jeśli mają trudności z czytaniem albo kłopoty z matematyką. Poszczególne książki serii sprawdzą się również jako materiały na zajęcia wyrównawcze lub rozwijające.
Uczy, angażując wszystkie zmysły, język, logikę, intuicję, wyobraźnię, emocje, rytm, ruch oraz różne rodzaje inteligencji. Pozwala pracować wieloma metodami i technikami, a proponowanie dzieciom różnych form pracy ułatwiają ciekawe materiały dydaktyczne oraz naklejki i wycinanki.
Skupia się na kreowaniu sytuacji dydaktycznych i wychowawczych sprzyjających realizacji idei nauczania całościowego, czyli funkcjonowania w konkretnych sytuacjach życiowo-przedszkolnych, uczenia się dialogu i współdziałania poprzez pracę w grupach oraz samodzielności w myśleniu i działaniu.
Dobre strony serii
Przeznaczona dla dzieci z klas 0. Książki można także wykorzystać do pracy z dziećmi młodszymi chętnymi do nauki albo uczniami z klas 1–3, jeśli mają trudności z czytaniem albo kłopoty z matematyką. Poszczególne książki serii sprawdzą się również jako materiały na zajęcia wyrównawcze lub rozwijające.
Uczy, angażując wszystkie zmysły, język, logikę, intuicję, wyobraźnię, emocje, rytm, ruch oraz różne rodzaje inteligencji. Pozwala pracować wieloma metodami i technikami, a proponowanie dzieciom różnych form pracy ułatwiają ciekawe materiały dydaktyczne oraz naklejki i wycinanki.
Skupia się na kreowaniu sytuacji dydaktycznych i wychowawczych sprzyjających realizacji idei nauczania całościowego, czyli funkcjonowania w konkretnych sytuacjach życiowo-przedszkolnych, uczenia się dialogu i współdziałania poprzez pracę w grupach oraz samodzielności w myśleniu i działaniu.
Jak rozwija
kompetencje językowe?
Rozpoczynamy od doskonalenia słuchu fonematycznego, odczytywania piktogramów oraz czytania globalnego. Na tym etapie dzieci poznają też piktogramy czynnościowe, które pozwalają im dosyć szybko czytać i układać proste zdania. Oswaja to dzieci z faktem, że znaki graficzne mogą być nośnikami informacji, a także przyzwyczaja do ustalonego porządku odczytywania elementów (od lewej do prawej).
Na kolejnym etapie nauki czytania stosujemy metodę analityczno-syntetyczną. Wprowadzenie nowej litery poprzedza wysłuchanie głosek i sylab, następnie dzieci czytają wyrazy, a na końcu pojawiają się krótkie teksty elementarzowe.
Przygotowujemy także dzieci do analizowania i interpretowania tekstów. Równolegle wprowadzamy ćwiczenia z analizy i syntezy zdań: rozpoznawanie wyrazów w zdaniu, układanie modelu zdania, budowanie prostych zdań, ćwiczenia słownikowe, gramatyczne, zapamiętywanie sekwencji, rytmów.
Nauce czytania zawsze towarzyszą ćwiczenia doskonalące sprawność manualną i ćwiczenia grafomotoryczne.
Jak rozwija
kompetencje matematyczne?
Opieramy się na naturalnej dziecięcej ciekawości świata, starając się, aby nauczyciel był animatorem sytuacji edukacyjnych umożliwiających dzieciom prowadzenie badań i dokonywanie odkryć. Poznawanie odbywa się poprzez samorzutne, spontaniczne działania i niezamierzone uczenie się (przy okazji, przez zabawę) oraz dzięki celowo i systematycznie realizowanemu procesowi edukacyjnemu, ukierunkowanemu na stopniowe budowanie systemu wiadomości, umiejętności i postaw.
Za szczególnie ważne sposoby pracy uznajemy wycieczki, doświadczenia oraz ćwiczenia darmowe.
Jak rozwija
kompetencje przyrodnicze i społeczne?
Wykorzystujemy doświadczenia i sytuacje życiowe bliskie dzieciom i wskazujące na użyteczność matematyki.
Każde nowe pojęcie poprzedzamy jego modelowaniem, dzięki czemu dzieci nabywają odpowiednie intuicje matematyczne i właściwie rozumieją nowe pojęcia. Takie podejście otwiera dzieci na proponowanie własnych pomysłów na rozwiązanie stawianych przed nimi problemów.
Wiele uwagi poświęcamy kształtowaniu wyobraźni geometrycznej. To pozwala zbudować fundamenty sukcesu edukacyjnego w klasach wyższych. Daje także szansę słabszym dzieciom na zrekompensowanie niepowodzeń, a nawet osiągnięcie sukcesów. Często odchodzimy od prezentowania statycznej geometrii i pokazujemy niezmienność pewnych własności figur przy ich obracaniu, przesuwaniu, zmianie kształtów.
Rozwijamy też umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem i odczytywania informacji podanych w różnych sytuacjach oraz uczymy porządkowania i interpretowania pozyskanych informacji.
Informować Cię o nowościach?
Zaproś nas do swojej szkoły
Skontaktuj się z najbliższym przedstawicielem regionalnym.
Z chęcią odwiedzi Twoją szkołę i w szczegółach przedstawi Ci naszą ofertę.
Czytam z Lokomotywą
Zeszyty pomagają dzieciom poznać 24 podstawowe litery alfabetu i skutecznie przygotowują do właściwej nauki czytania. Uzupełnieniem każdego z nich są naklejki i wycinanki.
Rysuję i piszę z Lokomotywą
Zeszyt pomaga przygotować do nauki pisania; kształci właściwe przyzwyczajenia grafomotoryczne, wyrabia cierpliwość i ćwiczy małą motorykę.
Elementarz Lokomotywy
Uczy czytania w oparciu o metody: globalnego odczytywania wyrazów, czytania sylabami i analityczno-syntetyczną.
Zawiera 24 podstawowe litery drukowane (bez zmiękczeń i dwuznaków).
Trenuję umysł z Lokomotywą
Zeszyty ćwiczeń z serii Dla 6-latków i nie tylko przeznaczone do nauki matematyki kładą nacisk na kształtowanie prawidłowych intuicji matematycznych i uczą logicznego myślenia. Takie podejście idzie w parze z rozwojem intelektualnym sześciolatków (dzieci w tym wieku nie są przygotowane do nauki poprzez stosowanie algorytmów) i zaprocentuje w pierwszych latach szkoły podstawowej. Uzupełnieniem każdego zeszytu są naklejki i wycinanki.
Poznaję świat z Lokomotywą
Na książkę składają się plansze (ilustracje i fotografie), które służą realizacji treści z zakresu edukacji przyrodniczej i społecznej. Dzięki publikacji dzieci m.in. budują wiedzę o sobie oraz otaczającym
je świecie. Książka została wzbogacona o naklejki.
Trenuję umysł z Lokomotywą
ćwiczenia rozwijające umiejętności matematyczne (z naklejkami i wycinankami)
Myślę i działam
(ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość, intuicje matematyczne, wyobraźnię geometryczną)
Poznaję świat z Lokomotywą
(ja i moja rodzina, poznaję przyrodę, jak unikać zagrożeń)