Biologia. Materiały dydaktyczne

Materiały dydaktyczne

Diagnoza
Diagnoza ucznia na początku kl. 5 – plik pdf
Diagnoza ucznia na początku kl. 5. Karta oceny – plik pdf

Polsko-angielski słownik terminów biologicznych – plik pdf

I. Budowa i czynności organizmów

I.1. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
I.1. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.1. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
I.1. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.1. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
I.1. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.1 Konspekt. Jak są zbudowane organizmy?plik pdf

Film Hierarchiczna budowa organizmu roślinnegoplik wideo

I.2. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
I.2. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.2. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
I.2. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.2. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
I.2. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.2 Konspekt. Jaki jest skład chemiczny organizmów?plik pdf

I.3. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
I.3. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.3. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
I.3. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.3. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
I.3. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

Gra Czy wiem? Budowa mikroskopu – plik pdf

I.3 Konspekt. Jak zajrzeć do wnętrza komórki?plik pdf

I.4. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
I.4. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.4. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
I.4. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.4. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
I.4. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

Gra Czy wiem? Budowa komórki roślinnejplik pdf
Gra Czy wiem? Budowa komórki zwierzęcejplik pdf

I.4 Konspekt. Z jakich elementów są zbudowane komórki?
plik pdf

Film Model komórki roślinnejplik wideo
Film Chloroplastyplik wideo

I.5. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
I.5. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.5. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
I.5. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.5. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
I.5. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.5. Czas na doświadczenie! Fotosynteza plik wideo
I.5. Czas na doświadczenie! Fotosynteza. Karta pracy – plik pdf

I.5 Konspekt. Co to jest fotosynteza?plik pdf

Film Aparat szparkowyplik wideo
Film Chloroplastyplik wideo

Sketchnotka – Odżywianie (kolorowa) – plik pdf
Sketchnotka – Odżywianie (wersja do wypełniania) – plik pdf

I.6. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
I.6. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.6. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
I.6. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.6. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
I.6. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

I.6. Czas na doświadczenie! Fermentacjaplik wideo
I.6. Czas na doświadczenie! Fermentacja. Karta pracy – plik pdf

I.6 Konspekt. Jak oddychają organizmy?plik pdf

Film Aparat szparkowyplik wideo

Prezentacja
Podsumowanie działu I. – plik pptx

Sketchnotki
Budowa i czynności organizmówplik jpg | plik pdf
Budowa i czynności organizmów (do kolorowania) – plik jpg | plik pdf
Budowa i czynności organizmów (do wypełniania) – plik jpg | plik pdf

Czas na sprawdzian!
Dział I. Wersja 1.
Grupa A – plik pdf
Grupa B – plik pdf
Odpowiedzi – plik pdf

Dział I. Wersja 2.
Grupa A – plik pdf
Grupa B – plik pdf
Odpowiedzi – plik pdf

Skorzystaj z Generatora sprawdzianów, bezpłatnego narzędzia dla nauczycieli pracujących z serią To nasz świat. Biologia. Znajdziesz go w Moim GWO  → Moje dostępy → Aplikacje.

Dział I. Autyzm
Sprawdzian – plik pdf | plik docx
Odpowiedzi – plik pdf | plik docx

Dział I. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
Sprawdzian – plik pdf | plik docx
Odpowiedzi – plik pdf | plik docx

Gra Biologiczne tabu, dział I – plik pdf

II. Wirusy, bakterie, protisty i grzyby

II.1. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
II.1. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.1. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
II.1. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.1. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
II.1. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.1 Konspekt. W jaki sposób porządkowane są organizmy?
plik pdf

II.2. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
II.2. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.2. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
II.2. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.2. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
II.2. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.2 Konspekt. Jak posługiwać się kluczem do oznaczania organizmów?plik pdf

II.3. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
II.3. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.3. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
II.3. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.3. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
II.3. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.3 Konspekt. Czy wirusy to organizmy?plik pdf

II.4. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
II.4. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.4. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
II.4. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.4. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
II.4. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.4 Konspekt. Do czego potrzebne są bakterie?plik pdf

II.5. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
II.5. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.5. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
II.5. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.5. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
II.5. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.5 Konspekt. Co wiemy o protistach?plik pdf

II.6. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
II.6. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.6. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
II.6. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.6. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
II.6. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

II.6 Konspekt. Czy wszystkie grzyby mają kapelusze? – plik pdf

Film Muchomor – rozsiewanie zarodnikówplik wideo
Film Grzyb – rozsiewanie zarodnikówplik wideo
Film Pleśńplik wideo
Film Szara pleśńplik wideo

Prezentacja
Podsumowanie działu II. – plik pptx

Sketchnotki
Wirusy, bakterie, protisty i grzybyplik jpg
Wirusy, bakterie, protisty i grzyby (wersja do kolorowania)
plik jpg
Wirusy, bakterie, protisty i grzyby (wersja do wypełniania)
plik jpg

Czas na sprawdzian!
Dział II. Wersja 1.
Grupa A – plik pdf
Grupa B – plik pdf
Odpowiedzi – plik pdf

Dział II. Wersja 2.
Grupa A – plik pdf
Grupa B – plik pdf
Odpowiedzi – plik pdf

Skorzystaj z Generatora sprawdzianów, bezpłatnego narzędzia dla nauczycieli pracujących z serią To nasz świat. Biologia. Znajdziesz go w Moim GWO  → Moje dostępy → Aplikacje.

Dział II. Autyzm
Sprawdzian – plik pdf | plik docx
Odpowiedzi – plik pdf | plik docx

Dział II. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
Sprawdzian – plik pdf | plik docx
Odpowiedzi – plik pdf | plik docx

Gra Biologiczne tabu, dział II – plik pdf

III. Cechy roślin. Rośliny zarodnikowe

III.1. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
III.1. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

III.1. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
III.1. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

III.1. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
III.1. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

III.1 Konspekt. Czym charakteryzują się rośliny?plik pdf

III.2. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
III.2. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

III.2. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
III.2. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

III.2. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
III.2. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

III.2 Konspekt. Jaka jest rolna tkanek roślinnych?plik pdf

Film Aparaty szparkoweplik wideo
Film Tkanki roślinneplik wideo
Film Tkanki roślinne – przewodząceplik wideo

III.3. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
III.3. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

III.3. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
III.3. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

III.3. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
III.3. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

III.3. Czas na doświadczenie! Mech – leśna gąbkaplik wideo
III.3. Czas na doświadczenie! Mech – leśna gąbka. Karta pracy – plik pdf

III.3 Konspekt. Jakie są cechy mchów?plik pdf

III.4. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
III.4. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

III.4. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
III.4. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

III.4. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
III.4. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

III.4 Konspekt. Jak rozróżnić paprociowe, widłakowe i skrzypowe?plik pdf

Film Rośliny paprocioweplik wideo
Film Skrzypyplik wideo
Film Pęd wiosenny skrzypuplik wideo

Prezentacja
Podsumowanie działu III. – plik pptx

Sketchnotki
Cechy roślin. Rośliny zarodnikoweplik jpg
Cechy roślin. Rośliny zarodnikowe (do kolorowania) – plik jpg
Cechy roślin. Rośliny zarodnikowe (do wypełniania) – plik jpg

Czas na sprawdzian!
Dział III. Wersja 1.
Grupa A – plik pdf
Grupa B – plik pdf
Odpowiedzi – plik pdf

Dział III. Wersja 2.
Grupa A – plik pdf
Grupa B – plik pdf
Odpowiedzi – plik pdf

Skorzystaj z Generatora sprawdzianów, bezpłatnego narzędzia dla nauczycieli pracujących z serią To nasz świat. Biologia. Znajdziesz go w Moim GWO  → Moje dostępy → Aplikacje.

Dział III. Autyzm
Sprawdzian – plik pdf | plik docx
Odpowiedzi – plik pdf | plik docx 

Dział III. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
Sprawdzian – plik pdf | plik docx
Odpowiedzi – plik pdf | plik docx

Gra Biologiczne tabu, dział III – plik pdf

IV. Rośliny nasienne

IV.1. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
IV.1. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

IV.1. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
IV.1. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

IV.1. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
IV.1. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

IV.1 Konspekt. Jakie są cechy roślin nagonasiennych?plik pdf

IV.2. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
IV.2. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

IV.2. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
IV.2. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

IV.2. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
IV.2. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

IV.2 Konspekt. Nagonasienne w Polsceplik pdf

IV.3. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
IV.3. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

IV.3. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
IV.3. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

IV.3. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
IV.3. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

IV.3 Konspekt. Jakie są cechy roślin okrytonasiennych?plik pdf

IV.4. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
IV.4. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

IV.4. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
IV.4. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

IV.4. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
IV.4. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

IV.4 Czas na doświadczenie! Kiełkowanieplik wideo
IV.4 Czas na doświadczenie! Kiełkowanie. Karta pracy – plik pdf

IV.4 Konspekt. Rozmnażanie roślin okrytonasiennychplik pdf

Film Trzmiel i nektarplik wideo

Film Schemat powstania nasionaplik wideo
Film Kiełkowanieplik wideo
Film Kiełkowanie 2plik wideo
Film Zapylanieplik wideo
Film Mniszek lekarskiplik wideo

IV.5. Czas na działanie! Karta pracy – plik pdf
IV.5. Czas na działanie! Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

IV.5. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy – plik pdf
IV.5. Czas na SPE! Autyzm. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

IV.5. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy – plik pdf
IV.5. Czas na SPE! Niepełnosprawność intelektualna
w stopniu lekkim. Karta pracy. Odpowiedzi – plik pdf

IV.5 Konspekt. Drzewa liściaste w Polsceplik pdf

Prezentacja
Podsumowanie działu IV. – plik pptx

Sketchnotki
Rośliny nasienneplik jpg
Rośliny nasienne (do kolorowania) – plik jpg
Rośliny nasienne (do wypełniania) – plik jpg

Czas na sprawdzian!
Dział IV. Wersja 1.
Grupa A – plik pdf
Grupa B – plik pdf
Odpowiedzi – plik pdf

Dział IV. Wersja 2.
Grupa A – plik pdf
Grupa B – plik pdf
Odpowiedzi – plik pdf

Skorzystaj z Generatora sprawdzianów, bezpłatnego narzędzia dla nauczycieli pracujących z serią To nasz świat. Biologia. Znajdziesz go w Moim GWO  → Moje dostępy → Aplikacje.

Dział IV. Autyzm
Sprawdzian – plik pdf | plik docx
Odpowiedzi – plik pdf | plik docx

Dział IV. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
Sprawdzian – plik pdf | plik docx
Odpowiedzi – plik pdf | plik docx

Gra Biologiczne tabu, dział IV – plik pdf

Materiały tylko dla nauczycieli.
Zaloguj się jako klubowicz.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej
Wiadomość została wysłana do odpowiedniego działu.