Szkolenia i wykłady

Szkolenia i wykłady

online
19.05.2022
16:00

U.M.I.E.M., czyli jak i kiedy uczy się mózg –
każdy nauczyciel powinien to wiedzieć!

Nie udało Ci się wziąć udziału w wykładzie lub coś Ci umknęło w jego trakcie?
Nie szkodzi! Obejrzyj nagranie.

U.M.I.E.M. – pod każdą z tych liter został ukryty proces niezbędny do skutecznej nauki. Uruchomienie każdego z nich w mózgu ucznia spowoduje, że nauka stanie się efektywna
i ułatwiona tak, jak tylko jest to możliwe. Jak tego można dokonać?

Podczas wykładu zostały przedstawione zagadnienia teoretyczne oraz praktyczne sposoby, przydatne w codziennej pracy z uczniami.

Prowadzący

dr Wojciech Glac
Doktor neurobiologii, wykłada na kierunkach Biologia, Biologia medyczna, Psychologia
i Kryminologia. Popularyzator wiedzy o mózgu. Od wielu lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście. Jest laureatem nagrody Popularyzator Nauki przyznawanej przez Serwis Nauka w Polsce PAP
i Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Nagrody Nauczyciel Roku dla najlepszych nauczycieli Uniwersytetu Gdańskiego.

online
10.02.2022
18:00

Jak to jest zrobione? Mózg!

Nie udało Ci się wziąć udziału w wykładzie lub coś Ci umknęło w jego trakcie?
Nie szkodzi! Obejrzyj nagranie.

Lekcja o mózgu dla kogoś, kogo mózg daleki jest jeszcze od dojrzałości, wydaje się przedsięwzięciem niezwykle trudnym. Ale tylko pozornie. Wykorzystując to, co mózg lubi najbardziej, czyli działanie, można pokazać mózg jako doskonałe centrum dowodzenia ciałem
z różnymi częściami odpowiedzialnymi za różne procesy: czuwanie i sen, koordynację pracy ciała, emocje, ruch, intelekt itd. Wykład będzie pokazem tego, jak można przeprowadzić lekcje o mózgu i jego funkcjach poprzez budowę papierowego modelu mózgu i jego komunikacji z ciałem. 

Prowadzący

dr Wojciech Glac
Wykład poprowadził Wojciech Glac – doktor neurobiologii, wykłada na kierunkach Biologia, Biologia medyczna, Psychologia i Kryminologia. Popularyzator wiedzy o mózgu. Od 10 lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście. Jest laureatem nagrody Popularyzator Nauki przyznawanej przez Serwis Nauka w Polsce PAP i Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Nagrody Nauczyciel Roku dla najlepszych nauczycieli Uniwersytetu Gdańskiego.

Wspieramy Ukrainę!

W polskich szkołach uczy się coraz więcej uczniów – uchodźców z Ukrainy, którzy uciekają z terenów objętych konfliktem zbrojnym. Żeby przygotować się na to pod względem organizacyjnym, ale też jak najlepiej pomóc dzieciom i młodzieży w aklimatyzacji w szkole, GWO zorganizowała cykl bezpłatnych szkoleń. Nagrania z nich udostępniamy na tej stronie.

online
22.03.2022
16:00

Uczeń – uchodźca z Ukrainy

Przyjęcie i pomoc w pierwszych dniach pobytu w szkole

Podczas szkolenia zostały poruszone następujące zagadnienia:

  • Uczeń – uchodźca z Ukrainy w świetle aktualnego prawa.
  • Postępowanie przy zapisywaniu do szkoły.
  • Pierwsza rozmowa i informacje dla rodziców/opiekunów – co warto przygotować.
  • Oddziały przygotowawcze oraz co z drugim językiem obcym.
  • Dodatkowe zajęcia z języka polskiego oraz wyrównawcze.
  • Dostosowywanie wymagań do możliwości ucznia, przykłady zadań.
  • Gdzie szukać pomocy, z kim współpracować – pomocne instytucje.
Prowadząca

Aleksandra Schild  
wicedyrektorka szkoły podstawowej odpowiedzialna za kształcenie uczniów imigrantów, nauczycielka języka polskiego jako obcego, uczestniczka konferencji dotyczących uczniów z doświadczeniem migracji.

online
30.03.2022
16:00

Adaptacja w klasie

Budowanie zespołu klasowego w duchu różnorodności

Podczas szkolenia zostały poruszone następujące zagadnienia:

  • Korzyści z pracy ze zróżnicowanymi zespołami: badania, liczby, fakty.
  • Komunikacja i rozmowa jako nowy standard pracy w zespole klasowym.
  • Różnice to potencjał. Odwrócone myślenie na rzecz SAT: szacunku, akceptacji i tolerancji.
  • Wszelką pracę nad światem zaczynamy od siebie. Proste ćwiczenia dla nauczyciela do przygotowania się do pracy ze zróżnicowanym zespołem klasowym.
  • Propozycje ćwiczeń na godziny wychowawcze (w materiałach ze szkolenia).
  • Integracja nowych uczniów z zespołem klasowym.
Prowadząca

Hanna Wąż
trenerka mówienia i kompetencji miękkich od 25 lat współpracująca z sektorem edukacji. Ściśle związana z nurtami innowacji w edukacji, założycielka wielu projektów rozwojowych. Zapraszana jako ekspert na konferencje i szkolenia w całej Polsce.

online
07.04.2022
18:30

Budowanie poczucia bezpieczeństwa

Wsparcie, motywacja, przydatne metody i techniki

Podczas szkolenia zostały poruszone następujące zagadnienia:

  • Bezpieczeństwo i relacje a piramida Maslowa w czasach różnorodności.
  • Waga bezpieczeństwa wewnętrznego i zewnętrznego w prawidłowym rozwoju.
  • Potrzeba bezpieczeństwa a konsekwencje jego braku.
  • Ważne substancje uaktywniające się, kiedy uczeń czuje się bezpiecznie oraz te, które hamują jego prawidłowy rozwój i prowadzą do niebezpiecznych zaburzeń.
  • Rola nauczyciela a bezpieczeństwo ucznia. Czynniki zwiększające bezpieczeństwo.
  • Rodzaje motywacji ze szczególnym uwzględnieniem motywacji lękowej.
  • Środowisko przyjazne uczniowi – bezpieczna przestrzeń i jak ją stworzyć.
  • Masz wiadomość – czyli apteczka na wszelkie problemy (metody i techniki).
Prowadząca

Marta Siwak
pomysłodawczyni i dyrektorka Szkoły Podstawowej w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Stargardzie, z zamiłowania nauczycielka, terapeutka młodzieży. Trenerka, prelegentka konferencji edukacyjnych, od 2011 r. realizatorka projektów w zakresie doskonalenia nauczycieli.

Zapisy na szkolenie zostały zakończone.
Osoby, dla których zabraknie miejsca w wirtualnej sali, będą mogły obejrzeć nagranie szkolenia.
Nagranie zamieścimy na tej stronie 25 marca.

Chcesz być na bieżąco?

Z chęcią powiadomimy Cię o ciekawych wydarzeniach lub nowościach. Wypełnij Kartę nauczyciela, aby otrzymywać nasz newsletter.

online
9.12.2021
17:00

Jak rozgryźć uczniowski mózg?

Nieposłuszeństwo, negowanie autorytetów i bunt to najczęstsze postawy obserwowane wśród dorastającej młodzieży. Winą za te antyspołeczne zachowania obarczyć można nie w pełni wykształcony mózg, który podejmuje niedojrzałe decyzje i nie potrafi przewidzieć ich konsekwencji, nie radzi sobie z integrowaniem informacji i celowym planowaniem działań. Jak pracować z dojrzewającym uczniem, by przekuć jego emocjonalne huśtawki w edukacyjny sukces, opowiemy w trakcie wykładu.

Omawiane zagadnienia:
  • Mózg – fazy dojrzewania.
  • Edukacyjne i społeczne zagrożenia i szanse związane z niedojrzałością mózgu.
  • Różne etapy rozwoju mózgu – metody pracy z uczniem.
Prowadzący

Wojciech Glac
Doktor neurobiologii, wykłada na kierunkach Biologia, Biologia medyczna, Psychologia i Kryminologia. Popularyzator wiedzy o mózgu. Od 10 lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście. Jest laureatem nagrody Popularyzator Nauki organizowanego przez Serwis Nauka w Polsce PAP i Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Nagrody Nauczyciel Roku dla najlepszych nauczycieli Uniwersytetu Gdańskiego.

online
14.12.2021
17:00

Nauczyciel, czyli kto? O zmieniającej się roli nauczyciela

Nienaruszalny autorytet, alfa i omega, podstawowe źródło wiedzy – tak pojmowana rola nauczyciela zdezaktualizowała się już dawno. Są obszary i umiejętności, w których uczniowie czują się lepiej niż ich nauczyciele. Czy w dobie internetu i powszechnego dostępu do informacji nauczyciel jest jeszcze potrzebny? Jaką funkcję może pełnić w przyszłości? To zagadnienia, które poruszymy w trakcie wykładu.
Omawiane zagadnienia:
  • Nauczyciel – wczoraj i dziś.
  • Ewolucja zawodu nauczyciela.
  • Współczesna dydaktyka – perspektywy i kierunki.
Prowadzący

Tomasz Szkudlarek
Profesor nauk humanistycznych, pedagog, kierownik Zakładu Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Należy do światowej czołówki przedstawicieli krytycznych badań społecznych – pedagogiki krytycznej, pedagogiki kultury, pedagogiki radykalnej.


Czy znasz rośliny drzewiaste rosnące w polskich lasach?
online
8.10.2021
16:00−17:00

Założeniem przedmiotu „przyroda” w klasie 4 jest poznanie przez ucznia jego otoczenia. Jednak często zdarza się, że musi nauczyć się rozpoznawania gatunków, których nie ma szans zaobserwować za oknem – ucznia z Gdańska otacza inna przyroda niż ucznia z Zakopanego. Dlatego postanowiliśmy stworzyć materiały, które będą wsparciem w codziennej pracy nauczyciela i ucznia.

  • Rośliny drzewiaste: drzewa, krzewy, krzewinki i pnącza.
  • Sposoby obserwacji i wykorzystywania przez ucznia środowiska przyrodniczego najbliższej okolicy z uwzględnieniem regionalizacji.
  • Materiał edukacyjny, który pomoże nauczycielom przyrody w realizacji podstawy programowej.

Hanna Będkowska

Z wykształcenia leśniczka, z zamiłowania nauczycielka przyrody i biologii w szkole podstawowej oraz tutorka nauczycieli w Szkole Edukacji PAFW i UW. Autorka wielu artykułów, książek oraz zeszytów edukacyjnych. Współautorka rekomendacji dla MEN programu i wyposażenia nowej pracowni przyrody w szkołach podstawowych.

Zaproszenie do współpracy!

Masz ciekawy pomysł na szkolenie z zakresu przyrody? Chętnie się z nim zapoznamy. Zapraszamy do przesyłania ofert pod adresem e-mail mszczepanski@gwo.pl.

Oferta powinna zawierać:

  • krótki opis pomysłu z uwzględnieniem dotyczącego go przedmiotu i poziomu edukacyjnego,
  • dane autora: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz ewentualną informację o dotychczas przygotowanych szkoleniach.

Zaproszenie do współpracy!

Masz ciekawy pomysł na szkolenie z zakresu przyrody? Chętnie się z nim zapoznamy. Zapraszamy do przesyłania ofert pod adresem e-mail mszczepanski@gwo.pl.

Oferta powinna zawierać:

  • krótki opis pomysłu z uwzględnieniem dotyczącego go przedmiotu i poziomu edukacyjnego,
  • dane autora: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz ewentualną informację o dotychczas przygotowanych szkoleniach.

Jak rozgryźć uczniowski mózg?
online
8.10.2021
16:00−17:00

Założeniem przedmiotu „przyroda” w klasie 4 jest poznanie przez ucznia jego otoczenia. Jednak często zdarza się, że musi nauczyć się rozpoznawania gatunków, których nie ma szans zaobserwować za oknem – ucznia z Gdańska otacza inna przyroda niż ucznia z Zakopanego. Dlatego postanowiliśmy stworzyć materiały, które będą wsparciem w codziennej pracy nauczyciela i ucznia.

  • Rośliny drzewiaste: drzewa, krzewy, krzewinki i pnącza.
  • Sposoby obserwacji i wykorzystywania przez ucznia środowiska przyrodniczego najbliższej okolicy z uwzględnieniem regionalizacji.
  • Materiał edukacyjny, który pomoże nauczycielom przyrody w realizacji podstawy programowej.

Hanna Będkowska

Z wykształcenia leśniczka, z zamiłowania nauczycielka przyrody i biologii w szkole podstawowej oraz tutorka nauczycieli w Szkole Edukacji PAFW i UW. Autorka wielu artykułów, książek oraz zeszytów edukacyjnych. Współautorka rekomendacji dla MEN programu i wyposażenia nowej pracowni przyrody w szkołach podstawowych.

Dobrzy nauczyciele patrzą pod nogi, a nie w gwiazdy
online
22.09.2021
08:00-16:00

Jeśli edukacja ma być efektywna, powinna opierać się na obiektywnych faktach, a nie na osobistych osądach, teoriach i przyzwyczajeniach. To stwierdzenie Davida Hargreavesa wywołało burzę w brytyjskiej edukacji w latach 90. ubiegłego wieku. To właśnie proces, formy i skutki zastosowania w praktyce edukacji opartej na dowodach będą głównym tematem wykładu.

  • Przyszłość edukacji – plotki.
  • Prognozowanie – argumenty przeciwko.
  • Edukacja oparta na dowodach.

Aleksander Pawlicki

Nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie, filozofii i retoryki. Autor programu historii i społeczeństwa dla szkoły podstawowej oraz towarzyszących mu podręczników Był sobie człowiek, współautor podręcznika do WOS w liceum. Trener prowadzący zajęcia m.in. dla Centrum Edukacji Obywatelskiej, Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, Muzeum Historii Polski, Ośrodka Rozwoju Edukacji, Ery Ewaluacji, Centrum Wolontariatu oraz Grupy PWN.
Materiały tylko dla nauczycieli.
Zaloguj się jako klubowicz.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej
Wiadomość została wysłana do odpowiedniego działu.